Veelgestelde vragen

Over de schoenen

Hoe zijn de schoenen gemaakt?

Ieder paar San Miguel schoenen wordt met de hand gemaakt in San Miguel de Allende, Mexico. Kinderarbeid is daarbij uitgesloten. Elke schoen bestaat uit een kunststof buitenzool met binnenin een schuimlaagje, een suède voetzool en zachte, elastische, katoenen banden. Omdat elk paar van San Miguel Shoes handgemaakt is, kunnen er lichte variaties voorkomen.

Hoe kies ik de juiste maat?

San Miguel Shoes worden alleen in hele (Amerikaanse) maten vervaardigd. In de webshop tref je de Europese maatvoering. Je kunt de maat bestellen die je meestal draagt. Draag je normaal gesproken een ½ maat, dan is het aan te bevelen de hoogste hele maat te nemen. Dus bijvoorbeeld bij 38,5 bestel je maat 39. Houd er rekening mee dat wij hiervoor niet garant staan. Elke voet is immers anders. De aanbeveling is gebaseerd op praktijkervaring. Mocht je niet de juiste maat besteld hebben, dan kun je de bestelling altijd retourneren en een ander paar bestellen. Weet je niet precies wat voor maat je hebt, dan kun je voor een richtlijn de maattabel raadplegen.

Hoe verzorg ik de San Miguel schoen?

De schoenen vragen weinig onderhoud. De elastische banden zijn gemaakt van katoen. Als het nodig is kun je deze met de hand wassen. Gebruik daarbij een milde zeep en warm water. De schoenen zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en gaan bij normaal gebruik lang mee. Zorg dat je niet met de katoenen stof ergens langs schuift (let daar bijvoorbeeld op bij het fietsen), voorkom dat je met de hakken op scherpe voorwerpen stapt (bijvoorbeeld scherpe stenen), spring niet af van hoogtes en voorkom dat je op andere wijzen de hak zwaar belast. Dat kan mogelijk een breuk veroorzaken.

Over het kopen

Waar kan ik de San Miguel schoenen kopen?

Je kunt de San Miguel schoenen kopen via de webshop.

Daarnaast kun je de schoenen kopen in de fysieke winkel die is gevestigd aan de Kerkstraat 34 in Arnhem (7straatjes).

San Miguel Shoes Europe is in 2012 gestart. Ons streven om de komende jaren waar mogelijk ook de verkoop via modewinkels en schoenenwinkels verder uit te breiden.

Een overzicht vind je op deze website bij verkooppunten. Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen, laat dan je e-mailadres achter.

Wat is de levertijd?

San Miguel Shoes Europe levert binnen 5 dagen uit voorraad. Is de schoen niet meer in voorraad, dan krijg je hierover een melding tijdens het bestelproces. Het kan zijn dat de schoen niet meer wordt geleverd of opnieuw in bestelling is. In dat geval dien je rekening moet houden met een levertijd van 3 tot 6 weken. Wil je hierover duidelijkheid, dan kun je hierover per e-mail met ons contact opnemen info@sanmiguelshoes.nl.

Wil je daarvan op de hoogte blijven van het laatste nieuws, laat dan je e-mailadres bij ons achter.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw webshopbestelling wordt op een duurzame en klantvriendelijke manier bezorgd. San Miguel Shoes Europe maakt voor de bezorging gebruik van de diensten van Fietskoeriers.nl.Zij doen alle bezorgingen in de stad op de fiets en zorgen door persoonlijk contact met de ontvanger dat zij zo min mogelijk voor dichte deuren komen te staan.


Vandaag besteld = vanavond in huis


Alle bestellingen uit de webshop worden op de fiets opgehaald. De Fietskoerier bezorgt tussen 18:00 uur en 22:00 uur. Alleen bestellingen die vóór 11 uur worden geplaatst, worden nog dezelfde avond bij u thuisbezorgd! Maar dat niet alleen. Alle bestellingen die in 's avonds en 's nachts binnenkomen zijn direct de volgende avond in huis. En nog op de fiets bezorgd ook!

Milieuvriendelijk

Fietskoerier bezorgt in heel Nederland en zorgen ook dat bestellingen naar het buitenland op de juiste plaats van bestemming komen. In steden waar Fietskoerier actief is, bezorgen zij uw bestelling op de fiets en daarbuiten verzorgen de koeriers de bezorging in auto’s op groengas. Zo verminderen zij de verkeersdrukte in de stad en beperken zij de uitstoot van CO2 tot een minimum.
Track & Trace
Onze klanten ontvangen direct na aanmelding van een zending bij Fietskoeriers een email met informatie over het eerste bezorgmoment. Ook wordt in de email een code meegestuurd waarmee de status van de bestelling is op te vragen op Fietskoeriers.nl.

Niet thuis?

U kunt heel eenvoudig contact opnemen met klantenservice van fietskoeriers via WhatsApp, live chat en telefoon als u op het aangekondigde bezorgmoment niet thuis denkt te zijn. In overleg met de klantenservice wordt dan een nieuwe bezorgafspraak gemaakt. Dit kan bezorging bij de buren zijn, bezorging op een andere dag, of gewoon op een ander adres. Ze fietsen graag even om voor een blije klant! En komt u er niet uit, dan kunt u natuurlijk ook altijd met ons contact opnemen.

Hoe kan ik mijn schoenen ruilen?

In onze webshop proberen wij je zo goed mogelijk te informeren over de schoenen, maten en levertijd. Voldoet de San Miguel schoen niet aan je verwachting, dan kunt je de schoenen ruilen. Daarvoor verwijzen wij je ook naar de voorwaarden.

De kosten voor retourneren of ruilen komen voor rekening van de klant. Voeg aan het pakket de meegeleverde factuur toe.

U kunt het pakket retourneren naar : San Miguel Shoes Europe, Kerkstraat 34, 6811 DM Arnhem

De artikelen die u retour stuurt moeten in originele staat zijn, inclusief de originele verpakking.
Mocht u het pakket willen ruilen neem dan contact met ons op: 06 229 32 512 of info@sanmiguelshoes.nl.

Hoe stuur ik een bestelling retour?
Mocht de aankoop niet naar je wens zijn, dan kun je het pakketje binnen 14 dagen retourneren naar :

San Miguel Shoes Europe, Kerkstraat 34, 6811 DM Arnhem

Zodra we het pakketje hebben ontvangen, ontvang je het aankoopbedrag van ons retour.

De artikelen die je retour stuurt moeten in originele staat zijn, inclusief de originele verpakking.

Mocht u het pakket willen ruilen neem dan contact met ons op: 06 229 32 512 of info@sanmiguelshoes.nl.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Op dit moment kun je de San Miguel schoenen bestellen vanuit Nederland en België In de toekomst zullen de betaalmogelijkheden worden uitgebreid om ook te leveren aan andere Europese landen. Mocht je vanuit een ander land willen bestellen, dan kan dat. Stuur dan een mail naar ons waarin je aangeeft wat je zou willen bestellen. Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen, laat dan je e-mailadres achter.

Kan ik een ander bezorgadres invoeren?

Ja, dat kan. Als je een bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, kun je tijdens het bestelproces een ander bezorgadres opgeven.

Wat gebeurt er als ik bij de aflevering niet thuis ben?

De bezorgdienst komt altijd een tweede keer bij je langs indien de bestelling de eerste keer niet kan worden afgeleverd.

Hoe gaat het betalen in z'n werk?

Je kunt betalen via een overschrijving per bank, PayPal of iDEAL.
Het bankrekeningnummer van San Miguel Shoes Europe is 59.94.119 (ING Bank Oosterbeek).

handwerk.jpg

Blijf op de hoogte!

Volg ons

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Hyves
  • Pinterest